Poslední dny země
Pozorujeme-li světové události, pak právě na Blízkém východě se zdá být světové pódium připravováno pro poslední dny.
Po téměř 2 000 letech, kdy byl izraelský národ rozptýlen v 70 zemích světa, žije tento národ opět ve své původní vlasti. Jsou obklopeni oceánem nepřátel, jak to předpovědělo Písmo. Írán není pouze dominující vojenskou mod Blízkého východu, ale stal se zároveň světově největším státem, podporujícím mecenášem terorismu. Ve stejné době se ruský medvěd probudil ze zimního spánku a uplatňuje svůj vliv v podpoře íránského režimu. Nestabilní revoluce arabského světa jsou příčinou nejisté budoucnosti. Všude na Blízkém východu lidé křičí po míru.
Nade vším tím se hrozivě vznáší staré proroctví z Ez 38-39, které předpovídá, že Írán (stará Persie) bude hrát klíčovou roli v čase konce a připojí se ke svazku států, které napadnou Izrael. To, čeho jsme nyní svědky, naznačuje přípravu k naplnění tohoto velkého proroctví.
Doba, ve které žijeme, bývá nazývána obdobím Církve, ve kterém jsou věřící v Ježíše Krista spojeni do jednoho Těla, jehož hlavou je On sám. Nyní, kdy se nacházíme v cílové rovince období Církve, je židovský národ opět shromážděn ve své zemi. Obnovení izraelského národa na Blízkém východu bylo nutností, aby události doby konce, na nichž je závislá existence izraelského státu, nastartovaly vyplnění téměř všech proroctví doby konce. Izraelský stát je od svého podivuhodného zrození ohrožen likvidací, a přesto v tom moři okolních nepřátel přežil.
Jednoho dne, možná už velmi brzy, bude svět otřesen splněním události, kterou je vytržení Církve – zcela náhle budou všichni křesťané vzati ze země (ITe 4,13-18). Ve stejném okamžiku vstanou zemřelí křesťané a každý žijící věřící na této zemi bude v proměněném těle vychvácen do nebe, aniž by před tím zemřel. Společně se v povětří setkají s Pánem, aby s Ním zůstali navěky (J 14,1-3; 1K 15,50-58; ITe 4,13-18). Zmizení Církve ještě zvětší problémy tohoto světa a přinejmenším přechodně ho uvrhne do chaosu.
Z toho chaosu, který vytržení způsobí, ze znovusjednocené a obnovené Římské říše povstane skupina deseti vůdců. Tato skupina deseti je symbolizována deseti rohy u Da 7,7 a podobným znázorněním doby konce ve Zj 13,1. Toto spojení, nebo svazek států a vůdců národů, které reprezentují, znamená vytvoření takové říše pod vládou šelmy – antikrista, jaké je předpovězeno v 7. kapitole knihy Daniela o konečné fázi čtvrté šelmy.
Toto mocenské uskupení bude zcela zjevně zahrnovat evropské země a možná i země ze západní a jižní Asie a Afriky. Skupina deseti bude kontrolovat deset nebo více národů a zeměpisných oblastí staré Římské říše. Přijde k moci v době, kdy svět bude hledat někoho, kdo se postará o stabilitu a bezpečnost. Částečně se to uskuteční sedmiletou mírovou smlouvou s Izraelem, která přinese zklidnění situace na Blízkém východě.
Z velkého množství diplomatů, vyjednávačů a vůdců na Blízkém východě vzejde nový, mezinárodně uznávaný vůdce Evropy a skupiny deseti, který vnutí Izraeli a jeho sousedům mírovou smlouvu. Tento muž, který nakonec převezme kontrolu nad obnovenou Římskou říší a nad celým světem, je znám jako antikrist. Jeho celosvětové diplomatické vítězství přinese na určitý čas falešný mír. Bude pouze malý krůček k odzbrojení a novému hospodářskému systému. Bez onoho vnuceného míru by bylo zásobování ropou celého světa ohroženo a i mezinárodní terorismus by nadále eskaloval. To by srazilo západní civilizaci na kolena. Podpis mírové smlouvy bude signalizovat počátek sedmileté doby soužení.
Mezitím, když Izrael na základě smlouvy s antikristem bude žít v míru a bezpečí, pokusí se některé státy bývalého SSSR spolu se skupinou islámských spojenců, mezi nimiž se nachází i Írán, ještě naposledy převzít moc na Blízkém východu. Jejich armády budou nakonec přímo v Izraeli nadpřirozeným způsobem zničeny (Ez 38-39). Od tohoto okamžiku se mocenské poměry obrátí zcela ve prospěch onoho nového silného muže. Satanův muž, antikrist, svou smlouvu s Izraelem zruší a pokusí se židovský národ zničit. Ve druhé polovině sedmileté doby soužení ovládne antikrist celý svět jak politicky, tak i v oblasti hospodářské i náboženské. Celý svět mu bude buďto poddán, nebo bude trpět pronásledování a smrt (Zj 13). Podobně, jako římští císařové povýší se nad Boha a bude požadovat uctívání celým světem.
Doba soužení vyvrcholí světovou válkou s nevídanými a doposud neznámými rozměry. Tisíce lidí se budou v Izraeli podílet na gigantickém zápase o světovou nadvládu (Zj 14,19-20; 16,12-16; 19,19-21). Maličká země Izrael se stane jevištěm největší války v dějinách. Tato válka není identická s bitvou Góga a Magóga, která je popsána u Ez 38-39, k té pravděpodobně dojde o více než tři a půl roku dříve. Armády mnoha států z celého světa vpochodují do Izraele k poslednímu vzájemnému střetu. Uvězněni tímto smrtelným zápasem přijdou v největší bitvě lidských dějin tisíce bdí o život. Bible tento konflikt nazývá válkou nebo bitvou u Armagedonu. Výraz Armagedon je odvozen od malého vrchu u Megida na severu Izraele poblíž města Haify – Har-mageddon. Z tohoto asi osmdesátimetrového vrchu nad Jezreelským údolím je možné přehlédnout celé údolí Megida, ve kterém se armády shromáždí.
Ještě než bude válka ukončena a bude znám vítěz, přijde Ježíš Kristus v moci a slávě z nebe zpět na zemi. Bude doprovázen anděly a svou Manželkou – Církví. Ve Zj 19,11-21 je to názorně popsáno. Bude soudit svět jako Král všech králů a Pán všech pánů, zničí shromážděné armády a ustanoví na zemi vlastní říši pokoje, míru, blahobytu a spravedlnosti, která bude trvat tisíc let (Zj 20,1-6).
Boží Syn bude panovat na Sijónu. Lidé v národech celé země, kteří ve velikém soužení nezahynou, uznají vládu Ježíše – Krále a pokloní se u Jeho nohou. Ale po tomto Tisíciletém království a ukončení života bdí na zemi, naše země bude nakonec nahrazena novým nebem a novou zemí. Na nové zemi pak všichni vykoupení všech věků najdou věčný domov. Budou Trojjediného Boha po celou věčnost vzývat a oslavovat, neboť Jeho majestát, moudrost a moc zůstane nedotknutelná. V této věčnosti bude Boží láska a milost v plnosti zjevena všem lidem, kteří byb vykoupeni krví Beránka.
Autor: Mark Hitchcock
Zdroj: Časopis Volání uprostřed noci 07-08/2015